character right
pattern quote side left

Scroll

Over deze Skill.

Hoe zorg je ervoor dat ruziënde stakeholders naar elkaar luisteren over het gebruik van recyclebaar bouwmateriaal? Hoe zorg je dat teamleden zich naar elkaar uitspreken zonder dat de teammeeting eindigt in een conflict tussen de twee meest dominante spelers?

Deze skill leert je de-escaleren door middel van gesprekstechnieken. Als je samenwerkt ontstaan er zo nu en dan conflicten. Deze zijn zelfs belangrijk in samenwerken, mits deze conflicten constructief zijn. Met deze skill ken jij de juiste interventies om ervoor te zorgen dat conflicten constructief gevoerd worden en er een resultaat behaald wordt dat voldoet aan een gemeenschappelijk belang. Het gaat over luisteren, omgaan met emoties, interveniëren en framen.

training detail img
feature post trainingen 4
feature post trainingen 7
feature post listing 4

Wat deze skill jou oplevert

  • inzicht in jouw houding ten opzichte van een conflict;
  • je kent de psychologische principes over de werking en verwerking van emoties;
  • je past luistertechnieken toe waardoor weerstand zakt;
  • je gebruikt praktische interventiemethoden om een gesprek te leiden;
  • je hebt handvatten om tot overeenstemming te komen.

Voor wie:

Leiders in duurzaamheid, Sustainability Professionals, Chief Sustainability Officers en Sustainability Managers.

Kom je er niet uit?

training girl

100+ organisaties.

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Er wordt goed naar je geluisterd zodat de juiste coach aan je gekoppeld wordt. Vervolgens ga je aan de slag, voor mij ging dit om communiceren in verschillende stijlen. Online kreeg ik filmpjes voorgelegd, ingesproken door acteurs waarop ik online kon reageren. Zelfs online best spannend maar in een redelijk korte tijd heb ik goed kunnen oefenen, jezelf terugzien en feedback/tips krijgen van je coach. Het koste relatief dus weinig tijd, alles is duidelijk ingeregeld, je kunt het oppakken wanneer het jou uitkomt en mij heeft het geholpen.

Sandra van Dalen – AON

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

ik vond Christiaan een zeer prettige coach die me veel geleerd heeft over beginnend leiderschap, hoe krijg je een team in beweging? slecht nieuws gesprekken voeren, omgaan met weerstand etc. Het was heel fijn om zelf te kunnen oefenen met filmpjes, en daarop ook feedback te ontvangen. Dank voor deze leerzame ervaring.

Marloes de Noord – ANWB

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Persoonlijk traject met kundige coach.

André Bakker – Rabobank

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Luid en duidelijk waar ik me de vaardigheden kan toepassen in praktijk, voor mij is dit heel erg belangrijk. Ben blij dat ik dit heb gedaan. Ga vooral hiermee door. Een verrijking voor elke cursist.

Marco de Ridder

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

IK heb de begeleiding van mijn coach als zeer prettig ervaren. Het was zeer motiverend om te horen dat ik deze training begon met al wat kennis over communiceren. De manier van trainen (dmv online rollen spellen) vond ik zelf een hele fijne manier. Ik moest wel even uit mijn comfortzone stappen, maar ik denk juist dat dat voor mij erg goed is geweest.

Chantal Jacobs

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Erg fijne coach. Prettige gesprekken mee gehad. Goede training om nog even wat puntjes op de i te zetten. Duidelijke stappen en gerichte, goede feedback. Al met al zeer tevreden.

Angelique Moes

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

De inhoud van de training was goed, ik kreeg veel informatie over communicatie en het werd ook op een fijne manier uitgelegd in filmpjes. De trainer is erg kundig en heeft mij goed begeleid en veel bruikbare tips gegeven. Door haar manier van coachen heb ik er het meeste uitgehaald. Ook erg prettig dat ik, toen ik het druk had op het werk, de training een paar weken kon laten wat het was en het daarna weer kon oppakken. De backoffice/klantenservice is goed bereikbaar en reageert snel. Al met al top training waar ik veel van geleerd heb!

Maas

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Zeer waardevolle training die je in allerlei situaties kunt toepassen. Veel dank aan mijn coach, dankzij haar heb ik in korte tijd veel vooruitgang geboekt. Haar feedback was altijd hard op de inhoud en zacht op de man, zeer waardevol.

Richard Ritmeijer

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Ik mocht als beginnend teammanager een aantal sessies volgen voor o.a. hoe voer je een slecht nieuws gesprek, coachend leiding geven. Aan de hand van een intro gesprek wordt er een coach aan je gekoppeld en daar ga je mee aan de slag. Je krijgt duidelijke uitleg, je gaat de theorie oefenen via het systeem en natuurlijk in de praktijk die je later weer gaat bespreken. Je krijgt handvaten om je goed te helpen in bepaalde gesprekken. Ik heb het als zeer plezierig ervaren.

Agda Kok – ANWB

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Ik heb online training en coaching gevolgd om mijn communicatie skils te verbeteren. Prima van opzet en een leuke ervaring. Uitstekende kennis en hulpvaardigheid van mijn coach.

Jan Smit – Schiphol

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Er wordt goed naar je geluisterd zodat de juiste coach aan je gekoppeld wordt. Vervolgens ga je aan de slag, voor mij ging dit om communiceren in verschillende stijlen. Online kreeg ik filmpjes voorgelegd, ingesproken door acteurs waarop ik online kon reageren. Zelfs online best spannend maar in een redelijk korte tijd heb ik goed kunnen oefenen, jezelf terugzien en feedback/tips krijgen van je coach. Het koste relatief dus weinig tijd, alles is duidelijk ingeregeld, je kunt het oppakken wanneer het jou uitkomt en mij heeft het geholpen.

Sandra van Dalen – AON

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

ik vond Christiaan een zeer prettige coach die me veel geleerd heeft over beginnend leiderschap, hoe krijg je een team in beweging? slecht nieuws gesprekken voeren, omgaan met weerstand etc. Het was heel fijn om zelf te kunnen oefenen met filmpjes, en daarop ook feedback te ontvangen. Dank voor deze leerzame ervaring.

Marloes de Noord – ANWB

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Persoonlijk traject met kundige coach.

André Bakker – Rabobank

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Luid en duidelijk waar ik me de vaardigheden kan toepassen in praktijk, voor mij is dit heel erg belangrijk. Ben blij dat ik dit heb gedaan. Ga vooral hiermee door. Een verrijking voor elke cursist.

Marco de Ridder

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

IK heb de begeleiding van mijn coach als zeer prettig ervaren. Het was zeer motiverend om te horen dat ik deze training begon met al wat kennis over communiceren. De manier van trainen (dmv online rollen spellen) vond ik zelf een hele fijne manier. Ik moest wel even uit mijn comfortzone stappen, maar ik denk juist dat dat voor mij erg goed is geweest.

Chantal Jacobs

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Erg fijne coach. Prettige gesprekken mee gehad. Goede training om nog even wat puntjes op de i te zetten. Duidelijke stappen en gerichte, goede feedback. Al met al zeer tevreden.

Angelique Moes

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

De inhoud van de training was goed, ik kreeg veel informatie over communicatie en het werd ook op een fijne manier uitgelegd in filmpjes. De trainer is erg kundig en heeft mij goed begeleid en veel bruikbare tips gegeven. Door haar manier van coachen heb ik er het meeste uitgehaald. Ook erg prettig dat ik, toen ik het druk had op het werk, de training een paar weken kon laten wat het was en het daarna weer kon oppakken. De backoffice/klantenservice is goed bereikbaar en reageert snel. Al met al top training waar ik veel van geleerd heb!

Maas

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Zeer waardevolle training die je in allerlei situaties kunt toepassen. Veel dank aan mijn coach, dankzij haar heb ik in korte tijd veel vooruitgang geboekt. Haar feedback was altijd hard op de inhoud en zacht op de man, zeer waardevol.

Richard Ritmeijer

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Ik mocht als beginnend teammanager een aantal sessies volgen voor o.a. hoe voer je een slecht nieuws gesprek, coachend leiding geven. Aan de hand van een intro gesprek wordt er een coach aan je gekoppeld en daar ga je mee aan de slag. Je krijgt duidelijke uitleg, je gaat de theorie oefenen via het systeem en natuurlijk in de praktijk die je later weer gaat bespreken. Je krijgt handvaten om je goed te helpen in bepaalde gesprekken. Ik heb het als zeer plezierig ervaren.

Agda Kok – ANWB

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Ik heb online training en coaching gevolgd om mijn communicatie skils te verbeteren. Prima van opzet en een leuke ervaring. Uitstekende kennis en hulpvaardigheid van mijn coach.

Jan Smit – Schiphol

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Er wordt goed naar je geluisterd zodat de juiste coach aan je gekoppeld wordt. Vervolgens ga je aan de slag, voor mij ging dit om communiceren in verschillende stijlen. Online kreeg ik filmpjes voorgelegd, ingesproken door acteurs waarop ik online kon reageren. Zelfs online best spannend maar in een redelijk korte tijd heb ik goed kunnen oefenen, jezelf terugzien en feedback/tips krijgen van je coach. Het koste relatief dus weinig tijd, alles is duidelijk ingeregeld, je kunt het oppakken wanneer het jou uitkomt en mij heeft het geholpen.

Sandra van Dalen – AON

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

ik vond Christiaan een zeer prettige coach die me veel geleerd heeft over beginnend leiderschap, hoe krijg je een team in beweging? slecht nieuws gesprekken voeren, omgaan met weerstand etc. Het was heel fijn om zelf te kunnen oefenen met filmpjes, en daarop ook feedback te ontvangen. Dank voor deze leerzame ervaring.

Marloes de Noord – ANWB

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Persoonlijk traject met kundige coach.

André Bakker – Rabobank

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Luid en duidelijk waar ik me de vaardigheden kan toepassen in praktijk, voor mij is dit heel erg belangrijk. Ben blij dat ik dit heb gedaan. Ga vooral hiermee door. Een verrijking voor elke cursist.

Marco de Ridder

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

IK heb de begeleiding van mijn coach als zeer prettig ervaren. Het was zeer motiverend om te horen dat ik deze training begon met al wat kennis over communiceren. De manier van trainen (dmv online rollen spellen) vond ik zelf een hele fijne manier. Ik moest wel even uit mijn comfortzone stappen, maar ik denk juist dat dat voor mij erg goed is geweest.

Chantal Jacobs

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Erg fijne coach. Prettige gesprekken mee gehad. Goede training om nog even wat puntjes op de i te zetten. Duidelijke stappen en gerichte, goede feedback. Al met al zeer tevreden.

Angelique Moes

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

De inhoud van de training was goed, ik kreeg veel informatie over communicatie en het werd ook op een fijne manier uitgelegd in filmpjes. De trainer is erg kundig en heeft mij goed begeleid en veel bruikbare tips gegeven. Door haar manier van coachen heb ik er het meeste uitgehaald. Ook erg prettig dat ik, toen ik het druk had op het werk, de training een paar weken kon laten wat het was en het daarna weer kon oppakken. De backoffice/klantenservice is goed bereikbaar en reageert snel. Al met al top training waar ik veel van geleerd heb!

Maas

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Zeer waardevolle training die je in allerlei situaties kunt toepassen. Veel dank aan mijn coach, dankzij haar heb ik in korte tijd veel vooruitgang geboekt. Haar feedback was altijd hard op de inhoud en zacht op de man, zeer waardevol.

Richard Ritmeijer

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Ik mocht als beginnend teammanager een aantal sessies volgen voor o.a. hoe voer je een slecht nieuws gesprek, coachend leiding geven. Aan de hand van een intro gesprek wordt er een coach aan je gekoppeld en daar ga je mee aan de slag. Je krijgt duidelijke uitleg, je gaat de theorie oefenen via het systeem en natuurlijk in de praktijk die je later weer gaat bespreken. Je krijgt handvaten om je goed te helpen in bepaalde gesprekken. Ik heb het als zeer plezierig ervaren.

Agda Kok – ANWB

  • *
  • *
  • *
  • *
  • *

Ik heb online training en coaching gevolgd om mijn communicatie skils te verbeteren. Prima van opzet en een leuke ervaring. Uitstekende kennis en hulpvaardigheid van mijn coach.

Jan Smit – Schiphol

Zo worden onze trainingen ervaren.

character left
pattern faq

Veelgestelde vragen.

Kan ik ook eerst een optie nemen?

Dat kan en is ook slim om te doen. De meeste deelnemers nemen eerst een optie om zeker te zijn van een plek en vragen daarna goedkeuring aan bij hun manager of HR. Je kunt de optie tot 30 dagen tevoren kosteloos annuleren.

Met wie volg ik deze training?

De training vindt plaats in groepen van minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers. Alle deelnemers delen een ambitie om bij te dragen aan de duurzame transitie en ervaren dagelijks de uitdagingen die daarbij komen kijken. Ze werken bij allerlei verschillende bedrijven: groot of klein, vergevorderd of juist startend in hun duurzaamheidsbeleid, in vervuilende sectoren of juist niet.

Krijg ik ook persoonlijke begeleiding?

Ja! En waarschijnlijk meer dan je verwacht. Je kan zowel tussen de trainingsdagen in als na afloop van de training online gesprekken inplannen met jouw privétrainer. Hoe je dat verdeelt kan je samen met je trainer bepalen. Wil je alle gesprekken tussen de trainingsdagen plannen, of wil je graag na afloop van de laatste trainingsdag nog kunnen sparren met een trainer? Het is jouw leerpad en samen met je trainer bepaal je wat past bij jouw leervraag en natuurlijk agenda-mogelijkheden.

Kan ik deze training ook volgen met mijn team (incompany)?

Dat kan zeker! Alle trainingen die we geven, verzorgen we ook incompany. Ben je enthousiast over onze werkwijze, maar zoek je net een ander onderwerp? Laat het ons weten! Bij ons leer je effectief gesprekken voeren. Of dat nou een gesprek is met een klant, met je medewerker, met je collega, een stakeholder of met je leidinggevende, je bereikt sneller je doel als je deze gesprekken effectief aanpakt. Soms moet je daarvoor leren beïnvloeden, onderhandelen, goede vragen stellen, feedback geven, luisteren, empathisch reageren, verbinden, coachend leidinggeven of een andere gesprekstechniek toepassen. Wij leren jou de betreffende skill helemaal onder de knie te krijgen. Voor al deze gesprekstechnieken en meer kun je bij ons terecht en we maken met liefde een programma dat helemaal bij jouw team of organisatie past.